петък, 31 октомври 2014 г.

Търговски стратегии - Скалпинг (част 3)

Видове скалпинг

Първият вид скалпинг се нарича "маркет-мейкинг", или формиране на пазара (англ. market making). Тук скалперът се опитва да използва спреда между цената на търсенето и предлагането, пускайки едновременно за покупка и продажба на съответния инструмент. Очевидно е, че дадената стратегия може да бъде успешна само по отношение на стабилните инструменти, които се търгуват в голям обем и практически не са подложени на големи колебания в реалната цена.
Но успешното прилагане на дадения вид скалпинг на практика е много сложно, тъй като трейдърът трябва да се конкурира с големите маркет-мейкъри - както продавачи, така и купувачи. Още повече, доходът е толкова малък, че всяко движение на цената против позицията на трейдъра ще доведе до загуби, които с лекота надвишават първоначалната целева печалба.
другите два вида скалпинг предполагат по-традиционен подход и са предназначени за по-волатилни инструменти, чиято стойност се изменя бързо. И двата стила на търговия изискват наличие на проверена търговска стратегия и надеждни методи за прогнозиране на курса.
Вторият вид скалпинг предполага покупка на голямо количество инструменти, които впоследствие се продават с печалба на фона на незначително колебание на цената. Тук трейдърът отваря позиция с голям брой лотове и очаква промяна на цената от няколко пипса. При това инструментът трябва да има висока ликвидност, за да може да се купи и продаде голямо количество лотове наведнъж.
Третият вид скалпинг е най-близък до традиционните методи на търговия. Трейдърът отваря позиции с определен брой лотове в съответствие със сигналите на търговската си система. След това позицията се затваря при достигане на съотношение риск/печалба 1:1, както писах в предни статии.

Заключение

Скалпингът може да се окаже доста печаливш, независимо дали се използва като основна или като допълнителна стратегия. Ключовият момент, който позволява неголемите печаливши сделки да се превърнат в солиден доход, е твърдата стратегия по изход от пазара. Именно ниската степен на риск и честотата на неголемите ценови колебания правят скалпинга популярен сред трейдърите от различен вид и с различни пристрастия.

Няма коментари:

Публикуване на коментар